söndag 24 februari 2013

Rexlycka

Idag blev vi ytterligare två familjemedlemmar här hemma. Jag har ju under några månader funderat på hur mysigt och roligt det vore med en honflock så jag tog ju hem en bokhylla som har stått här och låtit mig inspireras och förberedas. De här två fantastiska flickorna kommer från Drömboets som ligger i Skåne, så de har rest en bit. Jag mötte upp dem idag i Örebro, dit en uppfödare hade fraktat dem från utställningen i Rävlanda i helgen. Så otroligt vänligt att hjälpas åt med leverans av grisarna! 
De fick inget namn av Susanna, så jag har fått äran att döpa dem för att de sedan ska reggas. Jag har ju i väntans tider funderat på namn och haft ett varsitt åt dem, och när de landade här hemma idag blev det så självklart att det var de namnen de skulle ha. Så här har vi, bara några veckor gamla Astrid (vänster) och Lua (höger).

Jag slänger in en bild på burbygget, eventuellt imorgon :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar