torsdag 27 december 2012

Tillökning i familjen

Imorgon kommer den sena julklappen från ovan - en rexbebis ska göra familjen sällskap! Fyra härliga grabbar kommer då bo här hemma och det råder många delade meningar om att hålla marsvinshanar fler än två och två. Till de som skulle avråda mig att hålla en sån flock eller anser att det inte går vill jag säga: Jag ska försöka och går det inte, så går det inte. Om så skulle ske så får problemet lösas och resurser finnes.
Nu när jag skriver detta slår det mig verkligen hur otroligt trött jag är på djurmänniskor som pikar varandra, ser ner på samt värderar sina egna kunskaper som om de vore Gud själv. Ingenting är omöjligt och problem är till för att lösas, eller hur var det?
   Nog nu om det. Varför försvarar jag mig ens på min egen blogg? (HAHA!) Vill tydligen försäkra eventuella läsare om att jag vet vad jag gör. För det kan ju vara kul att andra vet. I dagsläget är mina grabbar helt fantastiska mot varandra och befinner sig i den så kallade "slyngelåldern". Än så länge fungerar det kalas och har inte sett tendenser alls på något tjafs eller slyngelaktigt. *peppar peppar* ;)
   Idag byggde vi i alla fall ut buren på 200x80 cm, den hamnade nu på ca. 230x100(vid utbyggnaden), detta gjordes för att pojkarna ska få de bästa förutsättningarna för att vara en fungerande flock och för att jag personligen känner att de behöver den ytan (OCH för att jag kunde). Simon stod för snickeriet och jag och Erika ordnade med ny tjusig duk :) (Det är inte ett lätt och snabbt arbete..) Mycket värt att nämnas är också att bebis som hämtas imorgon är Erikas, men han kommer att bo här hos mig med mina pojkar. Bebisen är en rex i silveragouti från High Hat's i Huddinge.

Hörde jag inackordering? 

1 kommentar:

  1. Håller helt med, internet är superbra om man vill kolla upp råd och tips - men ibland tror folk de vet lite för mycket :)

    SvaraRadera