söndag 16 december 2012

Vilka är vi?

Svaret på frågan kan bli hur långt som helst men för att kort nämna något om vem jag är som skriver vill jag säga följande;
Jag är en nörd. Jag har alltid varit en nörd, en redig jäkla djurnörd som spenderar all ledig tid bland spån, skit och med allas våra vänner djuren. Äntligen, äntligen efter en längre tid utan djur i mitt hem (dvärghamstern Hjulström har hållit mig sällskap och han räknas ju i och för sig) har jag blivit med marsvin. Otippat måste jag faktiskt medge då jag aldrig sett marsvinet som något speciellt eller intressant. Nörden i mig, som under lång tid legat i ide, väcktes åter när jag och min vän Erika var på hamstershopping. Två grisar utan päls satt och kikade där i djuraffären. "Vad sjutton är det där för djur?" Det visade sig vara nakenmarsvin och jag hade aldrig sett något liknande. Bestämde mig då (nu sju månader sedan) för att sådana skulle jag ha! Nörden i mig kontaktade uppfödare efter uppfödare för att starta projekt Marsvin. Bor idag med tre härliga grispojkar, två nakna så kallade skinny och en klädd av rasen sheltie.

Gammalt spån funnet på tröjan, att shoppa åt djur, alltid någon att säga godnatt till. Nörd, var det va?

Jag tycker mycket om att skriva och har haft blogg både hit och dit. Här kommer jag skriva om mig, marsvinlycka & sådant som bara nördar förstår. Simon, du får lov att älska mig trots att jag blivit manisk :)



/ Emma

1 kommentar:

  1. Hahaha det där kunde vara en beskrivning av mig: Djurnörd på högsta nivå här med ;) Dock haft djur sedan jag föddes stort sätt, de flesta av mina saker skulle vara med djur på osv haha :D
    Är fortfarande lika stor djurnörd ;)

    SvaraRadera