lördag 12 januari 2013

Drömmar om svin

När jag vaknade imorse så rullade jag runt lite i sängen med det bästa täcket i världen. Synd att det är Simons, riktigt synd. Grämde mig för att jag inte kan närvara på min fina mammas 40-årsfest hemma i Stavsnäs, eftersom jag behöver ägna helgen åt plugg. Eller hemma och hemma, Eskilstuna är ju hemma för mig. Men Stavsnäs blir andra hemma i alla fall. Nåväl.

Simon frågade mig vad jag hade drömt om inatt. Jag brukar självmant berätta om mina drömmar då jag ofta kommer ihåg dem och för att det brukar vara lite halvmärkliga drömmar. Jag tänkte efter en stund.

"Drömde du om marsvin?" frågade han då.
"Ja, just det. Det gjorde jag! Massa marsvin, flera gånger. Hur visste du?" svarade jag.
"För att du ryckte en massa med benen och rörde huvudet som ett marsvin. Som när de springer".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar