fredag 11 januari 2013

Marsvinskläder

Ja, inte kläder till marsvinen alltså, utan kläder att ha på sig i närheten av dem ;) Jag är lite så, att jag gärna har speciella kläder på mig när jag ägnar längre stunder tillsammans med djuren. Inte för att jag på något sätt tycker att de förpestar (haha!) kläderna eller så men för att jag har varit med om så mycket som går sönder, får fläckar för livet o.s.v. Detta var ju självklart av störst vikt med hästarna men upplever ändå ett behov av marsvinskläder. Kan kanske också kallas myskläder eftersom de är väldigt bekväma. Min bästa marsvinströja är en gammal fleecetröja med dragkedja upp i halsen. Den har allt som en marsvinströja bör ha: långa ärmar för att undvika eventuella rivsår, hög i halsen för att slippa riffsande på hals om grisen får för sig att klättra (detta kan ju också vara ganska mysigt ibland), mysigt material för marsvinen plus att inga klor fastnar i fleecen :) Ibland glömmer jag dock bort det där med fastnandet och lyftar upp en gris för att sedan inse att en klo har fastnat i exempelvis favoritkoftan och en lång tråd hänger ut. Inte så kul! Idag har mycket tid ägnats åt djuren, både med kloklipp som tidigare nämnt men också en massa mys. Jag ska plocka upp lille Algot en stund snart innan det är dags att krama kudden för mig.

Bästa marsvinströjan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar