onsdag 16 januari 2013

Nytt på flera fronter

Eftersom jag har en (tog en) ledig halvdag så har jag passat på att ligga utbredd i soffan med Frans, druckit god juice och tittat på årets första partiledardebatt på SVT. Har egentligen några måsten men de fick faktiskt vänta, jag är så värd att göra ingenting efter att höstterminen äntligen tog slut igår efter salstentan. En riktigt lång jäkla termin har det varit, intensiv och rent ut sagt helvetisk till och från. Det ska bli otroligt skönt att börja på ny kurs nästa tisdag och äntligen kommer jag och Erika att gå samma termin efter att ha valt olika inriktningar på utbildningen i höstas :) Hur lyckligt lottad är inte jag som har tre fantastiska vänner att dela mitt stora intresse och tankar om framtida arbete med? Tillsammans åstadkommer vi så mycket bra.
På måste-listan står en himla massa styrelsearbete och städning av hemmet. Det får senare prioritet, i eftermiddag ska jag träffa Sanna i skolan och arbeta klart med vår fältstudie som behövde kompletteras med diverse småstrunt.

Till något lite intressantare; jag har ju under en tid nu filurat på att jag skulle vilja ha hem en honflock. Efter att ha sökt land och rike runt gick det upp för mig att jag är väldigt långt ifrån min drömgris, en english crested i silver- eller lemonargente. Denna variant är minst sagt ovanlig och därför får det bli ett framtida projekt och önskemål.

Har med glädje och spänning fått fastställt att det i mars kommer att landa två små flickor hos mig! :D En chocolate magpie från Twilight's och en english crested i grey från Jeronas. Jag är glad och håller såklart redan på att förebereda ;) Vill inte stjäla de bilder jag fått på grisarna så jag väntar med att visa tills jag själv fått hem dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar