torsdag 10 januari 2013

Mani, pedi

Jag satt nermyst i soffan med tända ljus och filurade över studier och marsvin. Det senare tog överhand och jag tyckte att kvällen lämpade sig för kloklipp. Grisarna är för det mesta superduktiga och lugna så det brukar gå smidigt och är inga problem. Jag brukar göra detta i badrummet eftersom det där är starkt ljus och så fungerar det så bra för grisarna att sitta på en handduk på toalettlocket medan jag sätter mig på golvet framför. Haha, nu när jag skrev det så lät det rätt skevt, men det fungerar i alla fall kalas ;) Drog igenom alla fossingar och klämde och kände lite på trampdynor och sådär, kikade tänder och tvättade skitgrisarna Malte och Frans runt munnen. De två herrarna har en tendens att bli otroligt skitiga, haha! Algot var lite pipig och tycker inte att det är sådär jätteskoj och Malte var faktiskt också lite småfjantig idag. Det är ju helt ok att inte tycka om att klippa klorna men det blir lite halvkul när man precis innan ett klipp får tvärbromsa för att Malte tycker att det är dags att flytta på sig. Jag har sagt att det kan gå illa om man inte sitter still när matte klipper men på det örat verkar han inte lyssna. Frans är alltid väldigt lugn men smakar gärna på både mig och saxen när vi tar framtassarna. Aj aj, säger matte då. När man är färdigklippt, får man alltid något gott. Idag fick man en liten bit tomat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar