lördag 26 januari 2013

Fel om popcorn

Ordet popcorn kan lätt förknippas med marsvin men igår kväll skulle jag och Simon äta popcorn. Vi har tidigare försökt att göra popcorn hemma hos honom men inte lyckats.. Antingen har de börjat koka i smöret eller så har de bränts.. Vi vet inte riktigt vad vi har gjort fel men igår sa Simon att han hade kommit på vad felet var, för att få popcorn skulle vi tydligen använda oss av en kastrull med tjock botten och inte ha så hög värme. Jag tyckte helt tvärtemot det och ansåg inte att kastrullbotten hade betydelse samt att man ska ha riktigt hög värme men att man skakar om kastrullen då och då så de inte bränns. Simon struntade totalt i vad jag trodde och jag blev lite irriterad och gick in och satte mig i soffan så länge. Det kan tilläggas att vi båda är otroligt tävlingsinriktade och alltid vill ha rätt, det blir ibland långa och hetsiga diskussioner. Efter ett tag ropade jag ut i köket, med halvdryg röst:

"Blir det några popcorn eller?"
"Jadå, det poppar för fullt här", svarar han då.


FA-AN, tänker jag.
Simon glider ner på soffan brevid mig och frågar:

"Varför är du sur nu när vi äntligen får popcorn?"
"Det är inte därför jag är sur.."
"Du är sur för att du hade fel, va?"
"Ja.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar