söndag 13 januari 2013

Efter race kommer sömn

 Idag har grabbsen haft race på golvet länge. Matte hade lagt ut morötter så det var supergott i magen och kul att leta, tyckte dom. (Skönt antagande att det är kul att leta mat). Efter en timme blev det sömnigt och det blev en sovstund av alltihopa. Malte, Frans och Algot myste ihop sig, gäspade och somnade och Elliot gjorde varmvattenflaskan sällskap, slumrandes. Helt tyst blev det, Frans småsnackade lite nöjt sådär.

Anledningen till varmvattenflaskan är att Malte har varit lite nysig senaste dagarna och jag vet inte om det är förkylning eller om det är det dumma dumma damm-höet jag fick tag på sist. Är noga med att skaka av det innan de får det och ska kolla igenom höet nästa gång om jag ens köper från samma ställe. *missnöjd*  I alla fall, nu när han nyst på golvet där det inte finns något hö så känns en förkylning som något troligt och därför ville/vill jag hålla den lille nakenrumpan varm. Det tyckte han inte själv var var en idé men Elliot gillade den. Den var kul att smaka på och mysig att trycka sig emot.

Ni som läser får ursäkta riktigt dåliga bildkvaliteter, alltid. Jag har bara min mobilkamera att plåta med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar